- ιδεολογία και εκδημοκρατισμός του design (democratization of design)
- ο ρόλος του designer ως διαμορφωτή κουλτούρας (the designer as culture generator)
- συναισθηματικός σχεδιασμός (emotional design)
- βιώσιμος / οικολογικός σχεδιασμός (sustainable design)
- η λειτουργία (ρόλος) του εννοιολογικού σχεδιασμού (conceptual design)
- εθνική ταυτότητα και πολιτισμική λειτουργία του αντικειμένου (national identity and cultural context in design)
- η έννοια της καινοτομίας / σχέση μορφής και περιεχομένου
- cult αντικείμενα: σχεδιαστική πρόθεση ή προϊόν του τυχαίου;
_____________________________________
μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρο το ντοκιμαντέρ "Objectified" εδώ: https://documentaryheaven.com/objectified/
[στις ρυθμίσεις του βίντεο υπάρχει διαθέσιμη η επιλογή υποτίτλων στα ελληνικά]
3ο μέρος:
- εισαγωγή στην 1η άσκηση του εξαμήνου
- ανάγνωση αποσπασμάτων από το βιβλίο "Παπαλάγκι" (βλ. βιβλιογραφία)
- ανάγνωση αποσπασμάτων από το βιβλίο "Παπαλάγκι" (βλ. βιβλιογραφία)
__________________________________
1η άσκηση εξαμήνου:
Νεφέλη Ρεντζούλα
ΑπάντησηΔιαγραφή"Συνθετικό καραβόσχοινο"
Ένα είδος καλοπλεγμένης πλεξούδας από συνθετικές τρίχες . Εκείνη την εποχή πολλά αντικείμενα ήταν φτιαγμένα από ένα ορυκτό υγρό τόσο σημαντικό που ήταν αφορμή για την έναρξη πολέμων . Από την επεξεργασία αυτού του υγρού είναι φτιαγμένη κι αυτή η πλεξούδα σε σχήμα κυλίνδρου . Επίσης είναι πλούσια σε θαλασσινά στοιχεία, επομένως θα χρησιμοποιούνταν για τη σταθεροποίηση μεταφορικών μέσων της θάλασσας. Είναι λοιπόν γερή κι εύκαμπτη σαν κλωνάρι μαϊντανού κι έχει την αντοχή πλάτανου για τις αντίξοες συνθήκες.
Κωνσταντινίδου Χρυσούλα
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ξυραφάκι."
Αντικείμενο που χρησίμευε στην αφαίρεση του μήκους της τρίχας του σώματος, του προσώπου και της κεφαλής αλλά και στην ολική αφαίρεσή της. Ονομάζονταν "ξυραφάκι" και ήταν ένα καθημερινό εργαλείο , το οποίο υπήρχε σε κάθε σπίτι και το χρησιμοποιούσαν τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες. Η αφαίρεση τριχών με αυτό το αντικείμενο , είχε ως σκοπό την απαλότητα αλλά και ανάδειξη της επιδερμίδας και είτε αυτό στόχευε σε πρακτικούς λόγους είτε σε αισθητικούς, ήταν κάτι που θεωρούνταν "απαραίτητο" για σχεδόν κάθε άνθρωπο.