Τρίτη 4 Ιουνίου 2024

μάθημα 13ο | η θέση του design και της τέχνης στο ευρύτερο γίγνεσθαι (δεν πραγματοποιήθηκε)

To Design ως γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ Επιστημών και Τεχνών
(πηγή: Liamadis G., Researching Design Pedagogies in different levels and fields
of Education: Towards a New Ideology in the Agenda of Design Education, 
6th International Student Triennial Symposium Connecting the Dots, Instambul, 2013)




















Α' ΜΕΡΟΣ

- Ο ρόλος του Design στο ευρύτερο γίγνεσθαι
- Το Design ως εργαλείο γεφύρωση του χάσματος μεταξύ (Θετ.) Επιστημών και Τεχνών
- Το πρόβλημα της μονοδιάστατης STEM (Science, Technology, Engineering, Math) εκπαίδευσης
- Η εξέλιξη από την προσέγγιση 
STEM (Science, Technology, Engineering, Math) στο 
STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, Arts, Math) (Maeda, J.) το 
STEM & IDEA (Science, Technology, Engineering, Math) & (Intuition, Design, Engineering, Math) (Maeda, J.) και τελικά στο 
STEM & [H]ARTS (Humanities & Arts) (Liamadis G.)
- Το παράδειγμα του Design Lab for Kids με στόχο τη διατήρηση της ενότητας Επιστημών και Τεχνών

- Το Bermuda Quadrilateral του J.Maeda
- Ο κύκλος δημιουργικότητας του Kreds κατά την N.Oxman
- Ανάγνωση αποσπασμάτων από το δοκίμιο του Nuccio Ordine "Η χρησιμότητα του άχρηστου"

πηγή: Oxman N., The Age of Entanglement, Journal of Design and Science, 2016)



Β' ΜΕΡΟΣ

Μία εποικοδομητική και ευχάριστη δράση με τη μορφή σύντομου διαδραστικού εργαστηρίου με τίτλο "100 καρέκλες για 100 ανθρώπους", εμπνευσμένη από το βιβλίο της Isabella Gaetani Lobkowicz "Almost 100 chairs for 100 people".
- οι φοιτήτριες και φοιτητές κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τον ανθρώπινο χαρακτήρα που αντιστοιχούσε σε κάθε μια από τις καλέκλες που παρουσιάστηκαν σε μορφή σκίτσου
- οι φοιτήριες και φοιτητές κλήθηκαν να σχεδιάσουν σε μορφή σκίτσου μία καρέκλα για κάθε έναν από τους ανθρώπινους χαρακτήρες που τους δόθηκαν (π.χ. μία καρέκλα για τον καχύποπτο, τον αυτοδημιούρητο, τον ενθουσιώδη, τον σκεπτικό κ.ο.κ.)
- τα σκίτσα τους παρουσιάστηκαν άμεσα σε όλους μέσω κάμερας/προβολέα!

Σας ευχαριστούμε όλες και όλους για τη συμμετοχή και την ευρηματικότητα των ιδεών σας!




____________________________________

περισσότερα:

- διαβάστε το paper του Γιώργου Λιαμάδη με τίτλο: "Researching Design Pedagogies in different levels and fields of Education: Towards a New Ideology in the Agenda of Design Education" εδώ
- διαβάστε το άρθρο της Neri Oxman με τίτλο: "The Age of Entanglement" εδώ
- διαβάστε περισσότερα για το ρόλο του Design στην εκπαίδευση, στις ακαδημαϊκές δημοσιεύσεις του Design Lab for Kids εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου